Γερμανικός αυτοχειριασμός και ανθελληνισμός!
Λίγο πριν «πέσει» το «defencepoint.gr» είχαμε ανεβάσει το κεντρικό θέμα της ημέρας, το οποίο μόνο ως «προφητικό» θα μπορούσε να περιγραφεί δεδομένων των εξελίξεων που μεσολάβησαν μέχρι τώρα. Αυτό που πραγματικά εντυπωσιάζει πλέον, είναι το ανθελληνικό μένος που έχει καταλάβει τη γερμανική πλευρά το οποίο δεν συνάδει με τη συμπεριφορά χώρας η οποία υποτίθεται είναι εταίρος στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης και ....επιχειρεί να βοηθήσει την Ελλάδα να ξεπεράσει το οικονομικό πρόβλημα.
Ένα ανθελληνικό μένος – δεν μιλάμε πλέον απλά για «μη φιλική συμπεριφορά» – το οποίο επηρεάζει αναπόφευκτα τις διμερείς σχέσεις. Κάποτε είχαμε συνηθίσει δημοσιογραφικά να κατηγορούμε τον εκάστοτε Αμερικανό πρεσβευτή και τις ΗΠΑ γενικότερα, ότι συμπεριφέρονταν στη χώρα ως… ανθύπατοι (!), ωστόσο, η γερμανική συμπεριφορά έχει ξεπεράσει κάθε προηγούμενο.
Έχοντας πειστεί ότι το οικονομικό πρόβλημα δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί, συμπεριφέρονται με τρόπο που δείχνει ότι επιθυμούν να βουτήξουν όσα περισσότερα μπορούν πριν κάτσουν στην πολυθρόνα τους περιμένοντας να απολαύσουν το θέαμα μιας χώρας που χρεοκοπεί.
Την ίδια στιγμή, αδυνατούν να αντιληφθούν ότι η στάση τους ισοδυναμεί με «αυτοχειριασμό», αφού σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές, σε περίπτωση που δεν ολοκληρωθεί η συμφωνία με το Άμπου Ντάμπι, οι ίδιοι οι υπεύθυνοι της ThyssenKrupp έχουν καταγραφεί να προειδοποιούν ότι δεν υπάρχει λύση άλλη από το κλείσιμο παραγωγικών μονάδων. Δηλαδή, με απλά λόγια, θα κλείσουν ναυπηγεία, εκτός από ένα που θα μπορεί να συντηρήσει ο γερμανικός όμιλος. Διότι δεν έχουν αντιληφθεί ότι η υπόθεση του Σκαραμαγκά αποτελεί προϋπόθεση για την ολοκλήρωση της συμφωνίας εξαγοράς στη Γερμανία.
«Γκρινιάζουν» για τα λεφτά που τους παρακρατούν τα Ελληνικά Ναυπηγεία, αφού και το μεγαλύτερο μέρος του έργου που θα αναλαμβάνεται θέλουν και να μην πληρώνουν τις υποχρεώσεις που οι ίδιοι δημιούργησαν στα ΕΝΑΕ, φθάνοντάς τα στο χείλος της καταστροφής. Και δεν λαμβάνουν υπόψη ότι από τα χρήματα αυτά πληρώνονται ΜΟΝΟ το ποσοστό των υφισταμένων υποχρεώσεων που τους αναλογεί (απαιτήσεις ΟΣΕ, εργαζόμενοι στην εταιρία τροχαίου υλικού κ.λπ), ενώ τα χρήματα για τις αποζημιώσεις, τα λειτουργικά κόστη και τα λοιπά έξοδα της διοίκησης των ναυπηγείων καταβάλλονται απευθείας από λογαριασμό της Privinvest, χωρίς να χρεώνονται τα ΕΝΑΕ. Δηλαδή τα ΕΝΑΕ πληρώνουν μόνο τους μισθούς και τις υποχρεώσεις στην Ελλάδα του ναυπηγείου.
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, η απαράδεκτη νομική ενέργεια στην οποία προέβησαν στόχο έχει να πειθαναγκάσει την Abu Dhabi Mar να υποκύψει στις απαιτήσεις τους και μάλιστα υπό το φόβο της καταστροφής να μετατρέψουν και την ελληνική πλευρά σε μοχλό πίεσης κατά των Αράβων.
Πρόκειται για μια στρατηγική η οποία απλά δεν μπορεί να λειτουργήσει.
Και αυτό για τον πολύ απλό λόγο ότι οι Γερμανοί αρνούνται να αντιληφθούν ότι βρίσκονται στη θέση που βρίσκονται και οι Έλληνες: περιμένουν και αυτοί τη διάσωση της ναυπηγικής και ναυπηγοεπισκευαστικής τους βιομηχανίας από τον ξένο επενδυτή!
Για αυτό εξάλλου από τον Οκτώβριο του 2009 βρίσκονται σε συζητήσεις με την ADM για την αγορά του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών!
Ακολουθεί η ανακοίνωση του υπουργείου Εθνικής Άμυνας:
Ο πληρεξούσιος δικηγόρος της HDW ενημέρωσε σήμερα το απόγευμα το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας ότι η HDW κατήγγειλε τη σύμβαση υποκατασκευής που είχε συνάψει με τα ΕΝΑΕ για το πρόγραμμα «Ποσειδών» που περιλαμβάνει και τη ναυπήγηση των δύο νέων υποβρυχίων Τύπου 214 του Πολεμικού Ναυτικού.
Η καταγγελία δεν αφορά την σύμβαση που υπεγράφη σε εκτέλεση του ν. 3885/2010 μεταξύ του ελληνικού Δημοσίου, της ΕΝΑΕ, της HDW και της Abu Dhabi Mar, αλλά την περαιτέρω σύμβαση που συνδέει τον ανάδοχο (ΕΝΑΕ) με τον κύριο υποκατασκευαστή (HDW) και όχι το Πρόγραμμα «Αρχιμήδης» αλλά μόνο το Πρόγραμμα «Ποσειδών» που αρχικώς προέβλεπε τον εκσυγχρονισμό τριών παλαιών υποβρυχίων Τύπου 209 και, μετά την τροποποίησή του, την ολοκλήρωση του εκσυγχρονισμού του υποβρυχίου «Ωκεανός» Τύπου 209 και την κατασκευή δύο υποβρυχίων Τύπου 214.
Η εξέλιξη αυτή δεν συνδέεται με πράξεις ή παραλείψεις του ελληνικού Δημοσίου, αλλά οφείλεται σε σοβαρές διαφωνίες που έχουν προκύψει μεταξύ της σημερινής ιδιοκτησίας των ΕΝΑΕ (Privinvest Shipbuilding/Abu Dhabi Mar) και της Thyssen Krupp Marine Systems/HDW, όχι μόνον για τα ζητήματα που αφορούν τα ΕΝΑΕ και τα υποβρύχια του Πολεμικού Ναυτικού, αλλά και γενικότερα την ευρύτερη συνεργασία των δύο πλευρών στη Γερμανία.
Όπως δήλωσε ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας κ. Ευάγγελος Βενιζέλος, τα συμφέροντα του ελληνικού Δημοσίου είναι πλήρως διασφαλισμένα με τον ν. 3885/2010 και η εξέλιξη αυτή δεν παρεμποδίζει την παραλαβή, σύμφωνα με το συμφωνημένο χρονοδιάγραμμα, των τριών υποβρυχίων Τύπου 214 που βρίσκονται έτοιμα στα ΕΝΑΕ και έχουν περιέλθει ήδη κατά κυριότητα στο ελληνικό Δημόσιο χάρη στις ρυθμίσεις του ν. 3885/2010.
Εξίσου διασφαλισμένα είναι τα ποσά που κατέβαλε το ελληνικό Δημόσιο μετά τη θέση σε ισχύ του ν. 3885/2010 που αφορούν την ολοκλήρωση της Σύμβασης «Αρχιμήδης» -και όχι της Σύμβασης «Ποσειδών»- καθώς και τα υλικά υποστήριξης των υποβρυχίων Τύπου 209 που διαθέτει ο ελληνικός στόλος. Τα δε μικρά ποσά που κατεβλήθησαν για την Σύμβαση «Ποσειδών», ούτως ή άλλως βρίσκονται ακόμη στα χέρια των ΕΝΑΕ.
Για τις εξελίξεις αυτές έχει ήδη ζητήσει να ενημερώσει το ελληνικό Δημόσιο η πλευρά των ΕΝΑΕ/Privinvest Shipbuilding/Abu Dhabi Mar και για τον σκοπό αυτό ο κ. Ισκαντάρ Σάφα θα επισκεφθεί τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας την Τετάρτη το μεσημέρι. Ήδη, όμως, διαβεβαίωσε και εγγράφως και προφορικώς το ΥΠΕΘΑ για την επιθυμία του Ομίλου να παραμείνει στα ΕΝΑΕ και γενικότερα στην Ελλάδα.
Ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας υπενθυμίζει ότι είχε ενημερώσει την προηγούμενη εβδομάδα την αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή για τα έγγραφα του Πολεμικού Ναυτικού, αλλά και τις επιστολές που ο ίδιος είχε απευθύνει στην ThyssenKrupp/HDW σε σχέση με την τήρηση των ρητρών διαφάνειας και ελέγχου που προβλέπονται στο ν. 3885/2010 –επιστολές που κοινοποιήθηκαν και στους Υπουργούς Οικονομικών και Άμυνας της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας.
Ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας είχε επίσης ενημερώσει την αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή για το διάβημα που έκανε κατ’ εντολήν του ο Έλληνας πρέσβης στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα προς την International Petroleum Investment Company που μετά το 2009 ελέγχει την πλειοψηφία του μετοχικού κεφαλαίου της Ferrostaal, ώστε να παρασχεθεί κάθε δυνατή βοήθεια στη Βουλή των Ελλήνων και την ελληνική Δικαιοσύνη για τις έρευνες που διεξάγουν.
Υπενθυμίζεται ότι παρόμοια συμβατική υποχρέωση υποβοήθησης των ερευνών έχει και η HDW κατά το ν. 3885/2010.
Για τις εξελίξεις αυτές ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας θα ενημερώσει αύριο το πρωί την Ειδική Διαρκή Επιτροπή Αμυντικών Εξοπλισμών και Συμβάσεων της Βουλής.
http://greeknation.blogspot.com/2011/05/blog-post_2984.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου